روزنگار تقویم زندگی ما

لحظه های ثبت شدنی.....

روزنگار تقویم زندگی ما

لحظه های ثبت شدنی.....

یازدهمین(سپندار مذگان)

ما که نفهمیدیم ۲۹ بهمن سپندارمذگان هستش یا ۵ اسفند 

ولی به هر حال برای اینکه از قافله عقب نمونیم   

شوشوجونم 

سپندارمذگان مبارک    

 

  

 

 

 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
مهدیه جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:08 ق.ظ http://kalantar62.persianblog.ir

ای بابا زودتر فهمیده بودم بازم از همسر جان کادو میگرفتم (زوری) اشکال نداره حالا ۵ اسفند تلافی میکنم... در ضمن لینکم کردم...

سلام
منم شما رو با نام کلانتر ۶۲ لینک کردم

هورمهر جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:53 ق.ظ http://www.hooormehr.persianblog.ir

مبارک‌ها باشه سپندارمذگان!
نیمه‌ی گمشده! پیدا شو لطفاً!!!
:دی!!!

عجله نکن زود زود پیداش میشه!!!!!

الهام جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:19 ب.ظ http://faghat-khode-khodam.blogfa.com

سلام...من تک بودم اما سرگرمی زیاد داشتم....که دیگه به سرگرمی های جانبی خاتمه میدم

[ بدون نام ] جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:02 ب.ظ

سپندار مذگان چیه؟ توضیح میدی؟

جشن اسپندگان یا اسفندگان یا سپندارمذگان یکی از جشن‌های ایرانی است که امروز زرتشتیان آنرا در بیست و نهم بهمن ماه برگزار می‌کنند. ابوریحان بیرونی در آثارالباقیه آورده است که ایرانیان باستان این روز را روز بزرگداشت زن و زمین می‌دانستندروز پنجم اسفند در همه گاهشماری های ایرانی به عنوان روز جشن اسپندار مذگان شناخته می‌شود در این روز مردان به همسران خودهدیه می‌دادند. مردان زنان خانواده را بر تخت شاهی می‌نشاندند و از آنها اطاعت می‌کردند و به آنان هدیه می‌دادند.این یک یادآوری برای مردان بود تا مادران و همسران خود را گرامی بدارند و چون یاد این جشن تا مدت‌ها ادامه داشت و بسیار باشکوه برگزار می‌شد همواره این آزرم و احترام به زن برای مردان گوشزد می‌گردید

[ بدون نام ] جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:57 ب.ظ

ممنونم از توضیحت
موفق باشی
و من هم این روزو به تو تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد