روزنگار تقویم زندگی ما

لحظه های ثبت شدنی.....

روزنگار تقویم زندگی ما

لحظه های ثبت شدنی.....

۱۲۷ قلیه ماهی

 

خبری نیست جز بی اینترنتی چون فقط یه مگ شارژ داریم و همسری میگه تا سر ماه نمیذارم شارژش کنی آخه بد مدل معتاد شدم به نت و میخواد ترکم بده 

نمیتونم که   

مامان روضه زنونه داره که از یکشنبه به مدت سه روزه و ظهرها ساعت ۳ همسری منو میرسونه خونه ماما اینا تا حدود ۸ که میاد دنبالم . منم که هر روز باید ظهر بخوابم همش زمین و زمان رو فحش میدم  اخه این چه ساعتیه؟نمیشد یه موقع بهتر باشه؟

اینم قلیه ماهی که جمعه سبزیشو خریده بودم  

خیلی خوشمزه شده بود

 

دستور قلیه ماهی در ادامه مطالب هستش:

قلیه ماهی جنوبی


ماهی های : شوریده- سنگسر- هامور و حلوا سیاه برای تهیه این غذا مناسب هستند.

چون این ماهی ها خار کمتری دارند و ماهی قلیه ماهی نباید خارهای ریز داشته باشد .

ماهی را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و سپس آنرا می شوییم . ماهی که برای قلیه ماهی استفاده می کنیم بایستی بدون استخوان باشد.

مواد لازم:
ماهی=2 کیلوگرم(از نوع ماهیهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
پیاز متوسط=3 تا 4 عدد
گشنیز=1 کیلوگرم
شنبلیله=250 گرم
تمبر هندی=200 گرم
زردچوبه=2 قاشق مرباخوری
فلفل قرمز کوبیده شده=به مقدار کم(به نسبتی که میل داریم غذا تند باشد)
سیر=1 بوته
روغن=200 گرم


طرز تهیه:
سبزی را پس از تمیز کردن شسته در آبکش می ریزیم تا آب آن برود؛بعد آنرا ریز خرد می کنیم.

پیاز را خرد کرده با روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود. سیر را می کوبیم و در پیاز می ریزیم. سبزی را نیز به آن اضافه کرده، می گذاریم آب آن تبخیر و کمی سرخ شود. ماهی را تکه کرده با 1 استکان آب و کمی نمک می گذاریم در حرارت ملایم بپزد. پوست آن را می گیریم و به قطعات درشت خرد کرده در سبزی می ریزیم.

تمبر هندی را در 2/1 لیوان آب جوش خیس می کنیم و در پارچه نازکی ریخته،شیره آن را می گیریم و آن را به سبزی و ماهی اضافه می کنیم؛زردچوبه و کمی نمک به آن زده مخلوط می نماییم. تمام مواد را همراه با یکدیگر،کمی سرخ می کنیم؛2 تا 3 لیوان آب در آن می ریزیم و در حرارت ملایم قرار می دهیم تا خورش آهسته بجوشد و جا بیفتد.

در اواخر طبخ ترشی و نمک آن را اندازه می کنیم

نظرات 22 + ارسال نظر
نگی سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:44 ق.ظ

ظهرا می خوابی؟ من اگه بخوابم دیگه شب خوابم نمی بره :(
قلیه ماهی تا حالا نخوردم.. هیچ تصوری ندارم چه جوریه..

آره میخوابم
البته شبا ۳ به بعد میخوابم
نه نگی خلی خوشمزست حتما امتحان کن

rokhi سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ق.ظ http://matbakheman.persianblog.ir

به به سارا جونم عجب قلیه ماهی پختی.عالیه.راستی عزیزم هفته پیش مهمون داشتم و خونه رو مرتب کرده بودم و می خواستم عکس بگیرم ولی اونقدر کار پیش اومد که دیگه یادم رفت عکس بگیرم الانم افتضاح شلوغ شده خونمون.قول قول که تا تمیزش کنم دوباره عکس می گیریم.قول

مرسی گلی
جدی پس منتظرم هاااااااا

سارا (ترنم عشق) سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:57 ق.ظ http://taranom-e-eshgh.blogfa.com/

نوش جونت خانوم ولی این رسمش نیست...............

مرسی
هاین؟

زهرا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:01 ق.ظ http://diary1982.blogfa.com

منم قلیه ماهی هام خیلی خوشمزه میشه . دوست دارم...

من از این مهمونیها خوشم میاد.

جدی؟ای ول

افسون@ سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:48 ق.ظ

نوش جووووووونتون راستش یه بار یکی از دوستا که جنوبین اهوازی برامون قلیه درست کرد با ماهی شوریده و معلوم بود خیلی هم وقت گذاشته مادرش، ولی متاسفانه حتی یه قاشق کامل نشد بخوریم اصلا و ابدا با ذائقه ما جور نبود

نه احتمالا ایشون بد درست کرده گلی وگرنه الان دیگه این غذا فقط مختص جنوبیا نیست

زهرا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:51 ق.ظ http://zizififi.persianblog.ir

می ترسم درست کنم با ذائقه ما جور درنیاد...خوشمزه میشه سارا؟با هر ذائقه ای هم جور در میاد؟

نه حتما درست کن
به نظر من دست خواهین داشت

سارا (ترنم عشق) سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:14 ب.ظ http://taranom-e-eshgh.blogfa.com/

نه قربونت برم منظورم قلیه ماهی بود................ی بار چند وقت پیش خوردم هنوز مزش تو دهنمه.............بووووووس

جدی
پس من شتباه گرفتم شرمنده

سارا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:22 ب.ظ

باز تو تو پرشین بلاگ آپ نکردی
منو دق دادی تو

الان آپیم دختر

نازی سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:33 ب.ظ http://www.iloveyou37.blogfa.com

وای قلیه ماهییییییییییییی
منم دلم خواستتتتتتتتت
سارا جون میشه دستورشو برامون بذاری؟

چشم خانمی گذاشتم

سارا سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:41 ب.ظ

دیدم
آفرین
راستی سارا ما ماهی رو یکم سرخ میکنیم بعد میریزیم تو خورشت یعنی اهوازی ها همه اینکارو میکنن ، ماهی آب پز یه جوری میشه
راستی یه چیزه دیگه من دیدم تو تهران ماهی شیر میریزن یعنی قلیه با ماهی شیر خوردم خودم ، خیلی باحال میشه چون شیر گوشتش سفته و هیچ استخونی نداره یه بار امتحان کن !
من از همه ی ماهی های عمرم شوریده رو بیشتر از همه دوست دارم
اول شوریده بعد ماهی زبون
تهران اصلا ماهی زبون پیدا نمیشه اگه خوردی یاد منم بکن

آره سرخ هم میکنیم این نسخه رژیمی بود
درمورد ماهی هم والا من زید نمیشناسم مثل تو ولی چششم به یادتم

فهیم سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام جیگری. داداشیم حالا وقت گیر اورده واسه ترک دادنا مستر دادش لطفا فعلا بیخیال پلیز .هنرمند جان دوباره هنر در کردی از خودت ؟؟؟ من تا حالا نخوریده ام بیکاز ماهی خیلی دوس نمیدارم (دختر شمالی ماهی دوس نداریم من)چه بامزه ام .
روضه مامانی هم قبول درگاه حق .

وای فهیم بخدا منم زیاد ماهی دوست ندارم ولی ت قلیه اهی مز هر ماهی خوشمزه میشه جدی امتحان کن میارزه
ممنونم گلی

مژی سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:11 ب.ظ http://mosugan.blogfa.com

نوش جان قلیه ماهی گلم
دقیقا منم آخر دی اینترنتم تموم میشه و تصمیم دارم یه مدت شارج نکنم
اما آیا میتونم تحمل کنممممممممممم یا نه!!!!!!!!
الله اعلم
راستی روضه قبول باشه -منم دعا میکنی؟!!!

بله حتما عزیزم

مهدیه سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:21 ب.ظ http://kalantar62.persianblog.ir

منم هیچوقت دوس ندارم از خواب ظهرم بزنم...

آره منم

بهار دخت سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:36 ب.ظ http://www.spring25girl.blogfa.com

نوش جونتون دستت درد نکنه

آتی سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:38 ب.ظ http://paeize83.persianblog.ir

وولک قلیه ماهی ای شده ها ...هوس افتادیم دختر...نوش جونت که اینقدر خانه داری و هنر مند

الهی آره ولک ببخش منو

بانو سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 06:51 ب.ظ

نوش جان...
اره این اعتیاد به اینترنت خیلی بد دردیه...

وای معتاد که چه عرض کنم

آمارین سه‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:25 ب.ظ

ووووییی هوس قلیه ماهی کردم. یه ماهه منتظرم رام بیاد براش درست کنم. البته برای اولین بار.
ما ماهی رو سرخ میکنیم. اینجا چون ماهی جنوب تازه به ندرت گیر میاد مامانم خیلی کم درست میکنه. گاهی هم با تن ماهی درست میکنه. وقتایی که خیلی هوس کنیم.

آره منم با تن ماهی درست کردم :)

فریبا چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:28 ق.ظ http://saghar1khorshidma.blogfa.com/

سلام
دست گلت درد نکنه
نوش جونتونننننننننننننننن
وای وای از اعتیاد به اینترنت نگو که منم بد جور اسیرشم

الهی
دوباره شارژ کردم :)

مهرگان چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ق.ظ

نوش جان شکلش که خیلی خوشمزه است....

مرسی :)

مینا(از هر دری سخنی) چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ق.ظ http://rozanehayam.blogfa.com

سلام سارا جون
به به چه قلیه ماهی شده فقط من زیاد اهل ماهی نیستم خیلی کم میخورم.

سلام مرسی
اینجوری ماهی قابل خوردن میشه گلی

فاطمه پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 02:48 ق.ظ http://zarj.blogpersia.com/

دهنم آب افتاد باید بیافتم دنبال تمبر هندی

:)

یگانه و مامان پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:33 ق.ظ http://yeganeh-man.blogfa.com

سلام به سارا جون یه کدبانوی کامل

راستش من اصلا ماهی درست نکردم آخه از بوش خیلی بدم می یاد و فقط یا تن ماهی خوردیم یا مامان درست کرده
و اگرم یه چند باری از دستم دررفته و پختم از آماده ها مارین بوده ...

خدا رو چه دیدی شاید اینبار که پختی ما را هم دعوت کردی
خوشحال می شیم به ما هم سربزنی و اگه با تبادل لینک موافق بودی خبرم کنی

شاد باشی و موفق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد